Przegląd LPG Landirenzo

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • fokaks
    Classic
    • 2011
    • 21

    Przegląd LPG Landirenzo

    pasują obie z tym że 2 będzie wystawała za obrys samochodu a 47 będzie bardziej schowana w nadkole. patrz tylko czy rozstaw śrub pasuje i średnica otworu centrującego
  • northwest
    Ambiente
    • 2010
    • 118

    #2
    Przegląd LPG Landirenzo

    Witam serdecznie,
    Mam Octavie z fabrycznym LPG (LandiRenzo). Zbliża mi się przegląd... Cena w ASO jest dużo wyższa niż w innych punktach...
    Na liście warsztatów: http://www.landi.pl/lista-warsztatow/
    znalazłem warsztat w mojej okolicy: http://www.marol-gaz.pl/index.php/pl/kontakt

    który jest 5 razy tańszy od ASO Czy dokonując tam przeglądu stracę gwarancję?
    Czy taki warsztat może dokonać wpisu do książki gwarancyjnej?


    Northwest
    www.webplay.pl oraz www.stepby.pl- zapraszamy :-)

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratoRS
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      Nie wiem jak ze Skoda, ale jak przez 2 tygodnie mialem Fiata, to przeglad i ustawienie BRC zalatwialem w autoryzowanym punkcie BRC, bo serwis Fiata odmowil podjecia sie zadania, z uwagi na brak sprzetu i wiedzy. A montowal inny serwis Fiata, lecz 300km od miejsca gdzie auto jezdzilo.
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • Northeusz
        RS
        • 2010
        • 1677
        • Octavia I (1U2)
        • AUM 1.8 20VT 150 KM

        #4
        Re: Przegląd LPG Landirenzo

        Wg mnie nie powinieneś stracić gwarancji, tak na logikę. No, chyba że ASO uniesie się honorem, że to oni są mądrzejsi od autoryzowanego punktu Landi-R. Przegląd w punkcie LR będzie o wiele lepszy, pewniejszy i tańszy. W ASO cóż mogą zrobić w razie Twoich uwag odnośnie instalacji? Jak mają nowe mapy to wgrają i na tym pomoc się kończy. Jak nie mają map, to podbiją przegląd i tyle. Autoryzowany punkt bez cienia wątpliwości jest lepszy do przeglądów instalacji. I w zasadzie dobrze by było, jakby w takich punktach robiono przeglądy w ramach gwarancji."
        Pozdrawiam
        Northeusz

        Komentarz

        • samuraj
          Drive
          • 2009
          • 80

          #5
          wpis do książki gwarancyjnej otrzymasz, ale czy ASO to uzna tego już nie wiem. u mnie przegląd w punkcie landi jest 2 razy tańszy (180 aso, 70 landi). i ostatnio mi ustawili (sami) tak że na gaz przełącza się po 240 sek na rozgrzanym silniku i nie muszą przy tym spadać obroty. jest to wygodniejsze w stosowaniu.

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratoRS
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            #6
            A czy do tych instalacji nie jest wydawana dodatkowa ksiazka gwarancyjna dotyczaca LPG. Kto jest gwarantem tych dokladanych instalacji
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • Polon
              Rider
              • 2010
              • 315

              #7
              Zamieszczone przez samuraj
              ostatnio mi ustawili (sami) tak że na gaz przełącza się po 240 sek na rozgrzanym silniku i nie muszą przy tym spadać obroty. jest to wygodniejsze w stosowaniu.
              Ta zmiana nie jest dobrym pomysłem.

              Zamieszczone przez Maicroft
              A czy do tych instalacji nie jest wydawana dodatkowa ksiazka gwarancyjna dotyczaca LPG. Kto jest gwarantem tych dokladanych instalacji.
              Gwarantem jest właśnie Landi Renzo. Do pakietu instrukcji i dokumentów samochodu dodawana jest książka gwarancyjna firmy LandiRenzo Polska.
              Pozdrawiam

              Komentarz

              • t271828
                Elegance
                • 2008
                • 928

                #8
                Zamieszczone przez Maicroft
                A czy do tych instalacji nie jest wydawana dodatkowa ksiazka gwarancyjna dotyczaca LPG. Kto jest gwarantem tych dokladanych instalacji
                jest - nawet OIDP gwarancja na instalacje jest 3 letnia, ale tu raczej chodzi o gwarancje na samochod, ktorej warunki okresla SAP

                Komentarz

                • Polon
                  Rider
                  • 2010
                  • 315

                  #9
                  Zamieszczone przez t271828
                  ... gwarancja na instalacje jest 3 letnia...
                  W mojej książce gwarancyjnej jest inaczej. Landi Renzo udziela gwarancji na instalację gazową na 24 miesiące od daty montażu.
                  Pozdrawiam

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratoRS
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    #10
                    Dlatego dla mnie to laczenie gwarancji to jest jakas kpina - pewnie dzieki temu nie zamowilem 1.4TSI z ich gazem i przeszla mi ochota na pozniejsze uzeranie sie ASO/SAP/instalator LPG/producent instalacji

                    Napisz do SAP, ze nie chcesz serwisowac gazu w ich stacjach, bo ASO nie potrafi tego robic, a chcesz u gwaranta instalacji i co oni na to.

                    Najdelikatniej przelacza sie na gaz jak ustawione jest przelacznie przy zejsciu z obrotow, a nie przy wchodzeniu na obroty.
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    • Northeusz
                      RS
                      • 2010
                      • 1677
                      • Octavia I (1U2)
                      • AUM 1.8 20VT 150 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez Maicroft
                      ... nie zamowilem 1.4TSI z ich gazem ...
                      Maicroft, zastanawiałeś się przed kupnem nad takim konfigiem?
                      Pozdrawiam
                      Northeusz

                      Komentarz

                      • Maicroft
                        Moderator
                        S_OCP MemberModeratoRS
                        • 2004
                        • 25757
                        • Audi

                        #12
                        Tak, zamiast 1.6TDI mogl byc 1.4TSI z fabrycznym gazem, ale:
                        1) nigdy takiego nie sprzedali w moim ASO, ani 3 innych gdzie sie dowiadywalem (padaly nawet glosy, ze odradzaja taki konfig klientom)
                        2) nie bede kroliczkiem doswiadczalnym ASO - wystarczy juz po stwierdzeniu, ze nie wiedza jak i po co zmienic olej w DSG (dawno temu)
                        3) cena byla wysoka z tego co pamietam, biorac pod uwage ile kosztuje dedykowana instalacja STAG400 do 1.4TSI
                        4) w miedzyczasie ta konfiguracja fabrycznego gazu raz byla, potem nie bylo, potem znow znikala i tak kilka razy zmienial sie cennik. Potem przez chwile bylo nawet 1.8TSI z gazem chyba, ale to juz bylo za pozno na zmiane i kolejne przesuniecie terminu zamowienia o 3-4 miesiace
                        Spritmonitor.de

                        Komentarz

                        • Northeusz
                          RS
                          • 2010
                          • 1677
                          • Octavia I (1U2)
                          • AUM 1.8 20VT 150 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez Maicroft
                          Tak, zamiast 1.6TDI mogl byc 1.4TSI z fabrycznym gazem, ale:
                          1) nigdy takiego nie sprzedali w moim ASO, ani 3 innych gdzie sie dowiadywalem (padaly nawet glosy, ze odradzaja taki konfig klientom)
                          2) nie bede kroliczkiem doswiadczalnym ASO - wystarczy juz po stwierdzeniu, ze nie wiedza jak i po co zmienic olej w DSG (dawno temu)
                          3) cena byla wysoka z tego co pamietam, biorac pod uwage ile kosztuje dedykowana instalacja STAG400 do 1.4TSI
                          4) w miedzyczasie ta konfiguracja fabrycznego gazu raz byla, potem nie bylo, potem znow znikala i tak kilka razy zmienial sie cennik. Potem przez chwile bylo nawet 1.8TSI z gazem chyba, ale to juz bylo za pozno na zmiane i kolejne przesuniecie terminu zamowienia o 3-4 miesiace
                          W sumie nie dziwię Ci się, że nie wziąłeś. Z tego co kojarzę to ponad 6 tys za taką instalację sobie wołali. No i obsługa w ASO. Dla nich sekwencyjna instalacja to urządzenie z pogranicza czarnej magii i Mordoru, to co dopiero instalacja do TSI . Obecnie jak ktoś chciałby mieć TSI z LPG to najlepszym wyjściem jest montaż prywatny. Przy cenie ponad 6 tys za instalkę w salonie można by się porwać już na Vialle lub wstawić dedykowanego i tańszego Staga DI.
                          Pozdrawiam
                          Northeusz

                          Komentarz

                          • samuraj
                            Drive
                            • 2009
                            • 80

                            #14
                            Zamieszczone przez Polon
                            Zamieszczone przez samuraj
                            ostatnio mi ustawili (sami) tak że na gaz przełącza się po 240 sek na rozgrzanym silniku i nie muszą przy tym spadać obroty. jest to wygodniejsze w stosowaniu.
                            Ta zmiana nie jest dobrym pomysłem.
                            a dlaczego?

                            Komentarz

                            • Polon
                              Rider
                              • 2010
                              • 315

                              #15
                              Zamieszczone przez samuraj
                              Zamieszczone przez Polon
                              Zamieszczone przez samuraj
                              ostatnio mi ustawili (sami) tak że na gaz przełącza się po 240 sek na rozgrzanym silniku i nie muszą przy tym spadać obroty. jest to wygodniejsze w stosowaniu.
                              Ta zmiana nie jest dobrym pomysłem.
                              a dlaczego?
                              Bo jak napisał Maicroft: "Najdelikatniej przelacza sie na gaz jak ustawione jest przelacznie przy zejsciu z obrotow, a nie przy wchodzeniu na obroty."
                              Pozdrawiam

                              Komentarz

                              • Chris11
                                RS
                                • 2011
                                • 1587

                                #16
                                Zamieszczone przez Northeusz
                                Zamieszczone przez Maicroft
                                Tak, zamiast 1.6TDI mogl byc 1.4TSI z fabrycznym gazem, ale:
                                1) nigdy takiego nie sprzedali w moim ASO, ani 3 innych gdzie sie dowiadywalem (padaly nawet glosy, ze odradzaja taki konfig klientom)
                                2) nie bede kroliczkiem doswiadczalnym ASO - wystarczy juz po stwierdzeniu, ze nie wiedza jak i po co zmienic olej w DSG (dawno temu)
                                3) cena byla wysoka z tego co pamietam, biorac pod uwage ile kosztuje dedykowana instalacja STAG400 do 1.4TSI
                                4) w miedzyczasie ta konfiguracja fabrycznego gazu raz byla, potem nie bylo, potem znow znikala i tak kilka razy zmienial sie cennik. Potem przez chwile bylo nawet 1.8TSI z gazem chyba, ale to juz bylo za pozno na zmiane i kolejne przesuniecie terminu zamowienia o 3-4 miesiace
                                W sumie nie dziwię Ci się, że nie wziąłeś. Z tego co kojarzę to ponad 6 tys za taką instalację sobie wołali. No i obsługa w ASO. Dla nich sekwencyjna instalacja to urządzenie z pogranicza czarnej magii i Mordoru, to co dopiero instalacja do TSI . Obecnie jak ktoś chciałby mieć TSI z LPG to najlepszym wyjściem jest montaż prywatny. Przy cenie ponad 6 tys za instalkę w salonie można by się porwać już na Vialle lub wstawić dedykowanego i tańszego Staga DI.
                                Dla mnie w ogóle rozważanie zakupu gazu do TSI to jest jakieś barbażyństwo?
                                Po to dopłaca się do turbodoładowanego silnika rozwijającego moc 122KM (że już nie wspomnę o 160konnym 1.8TSI) kilka tysięcy, żeby go zamulać dopłacając kolejne kilka tysi na montaż instalacji gazowej i kolejne setki złotych na obsługę, bo jak się okazuje, słabo tym TSI wychodzi zagazowywanie????
                                Tu chodzi o oszczędność, czy o co, bo za bardzo nie mogę się pokapować?

                                Jak kogoś nie stać na utrzymywanie TSI to po co rzuca się z motyką na słońce?

                                Komentarz

                                • t271828
                                  Elegance
                                  • 2008
                                  • 928

                                  #17
                                  Zamieszczone przez Chris11
                                  Jak kogoś nie stać na utrzymywanie TSI to po co rzuca się z motyką na słońce?
                                  Piszesz o tym TSI jakby to byl jakis osmy cud swiata. Oferta klasycznych silnikow staje sie coraz ubozsza wiec zakup tsi powoli staje sie koniecznoscia (jesli ktos chce zostac przy skodzie). A ceny paliw tez daja popalic, wiec wiele osob rozwaza taka mozliwosc. Dobrze, ze firmy produkujace instalacje tez to dostrzegaja i pewnie za niedlugo doczekamy sie instalacji lpg przeznaczonej do silnikow z wtryskiem bezposrednim, ktora bedzie mozna nazwac bezproblemowa.

                                  BTW jak tylko skonczy sie kryzys, ceny ropy naftowej poleca powyzej 200$ i dalej. Chiny Indie i Brazylia (ponad 2,5 mld ludzi) rozwijaja sie w tempie 7-10% i to zapotrzebowanie na rope nie bedzie zrownowazone wieksza podaza. Nawet ropa niekonwencjonalna wiele tu nie pomoze (choc dla niektorych krajow moze byc znaczacym zrodlem dochodow)

                                  Tak naprawde to jedyna nadzieja na tania motoryzacje w przyszlosci to gaz (lupkowy).

                                  Komentarz

                                  • Chris11
                                    RS
                                    • 2011
                                    • 1587

                                    #18
                                    Zamieszczone przez t271828
                                    Piszesz o tym TSI jakby to byl jakis osmy cud swiata.
                                    Ciekawe, z którego fragmentu mojej wypowiedzi to wyczytałeś?
                                    Oferta wolnossących benzyniaków i małolitrażowych diesli coraz uboższa? 1.4 , 1.6 , 1.6TDI... powiedziałbym, że wybór jest wystarczający. To co jeszcze mieliby oferować? 1.2PB, 1.3PB, 1.2TDI....???

                                    Jeśli ktoś chce tanio i w benzynie to proste - 1.4 lub 1.6. + ewentualnie gaz
                                    Jeśli ktoś nie lubi gazować, a chce tanio - 1.6TDI.
                                    A IMHO TSI kupuje się dla równowagi pomiędzy ekonomiką, elastycznością i osiągami, a nie po to, żeby najpierw wydać 10tysi więcej, żeby później myśleć, jak oszczędzić na każdym przejechanym kilometrze.

                                    Według mnie wybór jest dość spory. Przysłowiowe: "dla każdego coś dobrego".

                                    Komentarz

                                    • t271828
                                      Elegance
                                      • 2008
                                      • 928

                                      #19
                                      Zamieszczone przez Chris11
                                      Zamieszczone przez t271828
                                      Piszesz o tym TSI jakby to byl jakis osmy cud swiata.
                                      Ciekawe, z którego fragmentu mojej wypowiedzi to wyczytałeś?
                                      Z całego posta

                                      Zamieszczone przez Chris11
                                      Oferta wolnossących benzyniaków i małolitrażowych diesli coraz uboższa? 1.4 , 1.6 , 1.6TDI... powiedziałbym, że wybór jest wystarczający. To co jeszcze mieliby oferować? 1.2PB, 1.3PB, 1.2TDI....???

                                      Jeśli ktoś chce tanio i w benzynie to proste - 1.4 lub 1.6. + ewentualnie gaz
                                      Jeśli ktoś nie lubi gazować, a chce tanio - 1.6TDI.
                                      A jesli ktos chce wolnossace 2.0 140 KM ?

                                      Zamieszczone przez Chris11
                                      Według mnie wybór jest dość spory. Przysłowiowe: "dla każdego coś dobrego".
                                      No to ja nie jestem "kazdy"

                                      Komentarz

                                      • Chris11
                                        RS
                                        • 2011
                                        • 1587

                                        #20
                                        Zamieszczone przez t271828
                                        Z całego posta
                                        No to szeroko... Wydawało mi się, że napisałem tylko o sensowności instalacji LPG w silniku TSI... ale każdy czyta to, co chce przeczytać.

                                        Zamieszczone przez t271828
                                        A jesli ktos chce wolnossace 2.0 140 KM ?
                                        A myślałem, że dyskusja dotyczy ekonomiki, hm.....
                                        Rozumiem, że gdyby Skoda sprzedawała wolnossące 2.0 to kupiłbyś i bezproblemowo w gaz?? Dla frajdy, czy dla ekonomiki?

                                        Zamieszczone przez t271828
                                        No to ja nie jestem "kazdy"
                                        No właśnie wydaje mi się, że jesteś dosyć typowym Polakiem, któremu chociażby do wyboru dali wszystko, to i tak znajdzie się coś, co będzie nie tak.

                                        Komentarz

                                        • t271828
                                          Elegance
                                          • 2008
                                          • 928

                                          #21
                                          Zamieszczone przez Chris11
                                          A myślałem, że dyskusja dotyczy ekonomiki, hm.....
                                          Rozumiem, że gdyby Skoda sprzedawała wolnossące 2.0 to kupiłbyś i bezproblemowo w gaz?? Dla frajdy, czy dla ekonomiki?
                                          IMO jest to najbardziej logiczna opcja, zeby nowy samochod jakos jezdzil i zeby nie zbankrutowac

                                          Zamieszczone przez Chris11
                                          No właśnie wydaje mi się, że jesteś dosyć typowym Polakiem, któremu chociażby do wyboru dali wszystko, to i tak znajdzie się coś, co będzie nie tak.
                                          Cos za lekko ferujesz wyroki

                                          BTW wolnossace silniki z taka mniej wiecej moca sprzedaja: renault, chevrolet, mitsubishi,
                                          honda, OIDW citroen i ford - w tych ostatnich nie wiem jak wyglada sprawa z gazem (nie jest teraz zainteresowany wymiana samochodu wiec dokladnie nie sprawdzalem).

                                          Wyglada wiec na to, ze tak na calego w ten downsizing, turbing, i bezposredni wtrysking weszli jedynie grupa VAG i Fiat z tym, ze te T-jety Fiata chyba nie maja bezp. wtrysku.

                                          Komentarz

                                          • Northeusz
                                            RS
                                            • 2010
                                            • 1677
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                            #22
                                            Zamieszczone przez Chris11
                                            Zamieszczone przez t271828
                                            Z całego posta
                                            No to szeroko... Wydawało mi się, że napisałem tylko o sensowności instalacji LPG w silniku TSI... ale każdy czyta to, co chce przeczytać.

                                            Zamieszczone przez t271828
                                            A jesli ktos chce wolnossace 2.0 140 KM ?
                                            A myślałem, że dyskusja dotyczy ekonomiki, hm.....
                                            Rozumiem, że gdyby Skoda sprzedawała wolnossące 2.0 to kupiłbyś i bezproblemowo w gaz?? Dla frajdy, czy dla ekonomiki?
                                            Może to się wyda nieco dziwne, ale i dla frajy i dla ekonomii . Skoro istnieją rozwiązania zmniejszające koszty eksploatacji to czemu mam się męczyć w jakiejś pierdziawce 1.2PB czy 1.4PB? Bo jazda na "czystej" benzynie uczyni mnie lepszym w oczach innych, dostanę +1 do szacunu na dzielni? Przykładowe 2.0 140 KM + LPG dawałoby frajdę i jednocześnie ekonomię na poziomie mniejszych silników PB, te mniejsze oczywiście bez frajdy . I tak przyszłościowo - jeśli miałbym wybierać 1.4TSI, bo oszczędniejszy, czy 1.8TSI bo więcej frajdy to wybieram ... O2 RS 2.0TFSI 200KM + LPG = frajda na poziomie nieosiągalnym dla 1.4 i 1.8 przy kosztach w okolicach 1.4 .
                                            Pozdrawiam
                                            Northeusz

                                            Komentarz

                                            • Chris11
                                              RS
                                              • 2011
                                              • 1587

                                              #23
                                              Zamieszczone przez t271828
                                              Cos za lekko ferujesz wyroki
                                              Mniej więcej, tak lekko jak Ty, kiedy sugerujesz, że zachwalam TSI.

                                              Widzę, że coraz bardziej uciekamy od sedna mojego pytania, które brzmiało: gdzie jest sens dopłacania ok. 10tys zł, żeby szukać oszczędności w przejechanych kilometrach?

                                              Kwestię RS w gazie to już w ogóle pomijam, bo to auto stworzone jest raczej do zabawy niż do ekonomicznej jazdy, więc zapewne zagazowanie tego silnika nie zwróci się nigdy...

                                              Komentarz

                                              • t271828
                                                Elegance
                                                • 2008
                                                • 928

                                                #24
                                                Zamieszczone przez Chris11
                                                Zamieszczone przez t271828
                                                Cos za lekko ferujesz wyroki
                                                Mniej więcej, tak lekko jak Ty, kiedy sugerujesz, że zachwalam TSI.
                                                Ja odnosilem sie do Twojej wypowiedzi, a Ty do mnie osobiscie. Widzisz roznice?

                                                Zamieszczone przez Chris11
                                                Widzę, że coraz bardziej uciekamy od sedna mojego pytania, które brzmiało: gdzie jest sens dopłacania ok. 10tys zł, żeby szukać oszczędności w przejechanych kilometrach?

                                                Kwestię RS w gazie to już w ogóle pomijam, bo to auto stworzone jest raczej do zabawy niż do ekonomicznej jazdy, więc zapewne zagazowanie tego silnika nie zwróci się nigdy...
                                                Przestan widzic swiat dwubiegunowo - benzyna=zabawa; gaz=oszczednosci. Mozna doplacic, zeby szybciej sie poruszac, a potem zalozyc instalacje zeby oszczedzac. Ja tu sprzecznosci nie widze. A jesli chodzi o RS, to taki samochod pali wiecej niz przecietny wiec instalacja zwroci sie nawet szybciej. Sek tylko w tym, czy jakis producent zaoferuje instalacje dobrze wspolpracujaca z tym silnikiem.

                                                Komentarz

                                                • Marianek78
                                                  Classic
                                                  • 2010
                                                  • 22

                                                  #25
                                                  Forumowicze,
                                                  Ja rozumiem, że macie różne opinie na pewien temat, ale szczerze chciałbym się dowiedzieć coś więcej na temat, jaki ma ten wątek. W sumie jestem ciekawy czy ktokolwiek przerabiał już kwestię takiego przeglądu LPG poza ASO i jak to się ma do gwarancji na autko.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...